Tegevuse kvaliteedi tagamise alused

1. ÜLDSÄTTED

1.1. OÜ NeestiN (reg 14149540) poolt asutatud täienduskoolitusasutuse nimi on NeestiN Keeltekool (edaspidi Keeltekool), lähtub täienduskoolituse korraldamisel täiskasvanute koolituse seadusest, täiendkoolituse standardist, täiskasvanute täienduskoolituse kvaliteeditagamise juhendmaterjalist täiskasvanute täienduskoolitusasutustele, õppekorralduse alustest, Keeltekooli kodukorra reeglitest ning ettevõtte ärieetikast.  

1.2. Keeltekool korraldab täiskasvanutele suunatud võõrkeelte kursusi. 

1.3. NeestiN Keeltekool omab Haridus- ja teadusministeeriumi poolt väljastatud tegevuslubasid eesti keele A2-, B1- ja B2-tasemeeksami koolituste läbiviimiseks.

1.4. Keeltekoolil on kehtiv majandustegevusteate nr 172697 (alates 14.03.2017).

1.5. Kursuste läbiviimisel ja suhtlemisel klientidega juhindub koolitaja inimõigustega kooskõlas väärtuspõhisest suhtest, avatusest, aususest, abivalmidusest ja vastastikusest koostööst.

 

2. ÕPPEKAVADE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

2.1. Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse õppekava koostamise juhendmaterjalist, täienduskoolituse standardist ja Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt heaks kiidetud juhendmaterjalist.

2.2. Keeltekooli poolt läbiviidavate koolituste õppekavad on avalikustatud ettevõtte kodulehel. Iga kursuse juures on viide kehtivale õppekavale.

2.3. Keeltekooli õppekavas sätestatakse järgmised andmed:

  • õppekava nimetus;
  • õppekavarühm;
  • õpiväljundid;
  • sihtprupp ja õpingute alustamise tingimused;
  • õppe kogumaht, õppe ülesehitus;
  • õppe sisu;
  • õppemeetodid;
  • õppekeskkonna kirjeldus;
  • õppematerjalide loend;
  • lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid;
  • koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus.

2.4. Õppekava koostamisel lähtutatakse konkreetse sihtgrupi vajadustest. Iga kursus on oma olemuselt praktilise suunitlusega eesmärgiga aidata sihtgrupil saavutada püstitatud õppe eesmärgid ja õpiväljundid.

2.5. Õppekavu vaadatakse reguraalselt üle ja ajakohastatakse, et tagada vastavus õigusaktides kehtestatud vorminõuetele, eesmärgipärasus, materjalide sobivus ning õppijate vajadus.

2.6. Õppekavade koostamisel kaasatakse õpetajaid/koolitajaid ning valdkonna eksperte.

2.7. Õppekava rakendamisel kogutakse tagasisidet õppijatelt, mida võetakse arvesse õppekava muutmisel ja arendamisel.

2.8. Õppekavad kinnitab keeltekooli tegevjuht.

2.9. Õppekavad avalikustatakse veebilehel. Koolituse kestel on võimalik õppekavaga tutvuda koolitusjuhi juures. 

 

3. KOOLITAJATE KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

3.1. Kõigil ettevõtte koolitajatel on kõrgharidus (vähemalt bakalaureusekraad) ja/või töökogemus õpetataval erialal. Eeldatakse koolitajate metoodilist, sotsiaalset ja reflektiivset pädevust ning varasemat koolituskogemust. 

3.2. Koolitajad peavad olema aktiivselt tegutsenud õpetatavas valdkonnas ning omama tõendavat erialast kogemust.

3.3. Kõigi koolitajate pädevust hinnatakse enne tööle asumist. Koolitajatega sõlmitakse koolitusleping, mis lähtub asutuse sisestest kvaliteedikriteeriumitest ning andmekaitse seadusest.

3.4. Koolitajate töö tulemuslikkust hinnatakse koolituse järgselt osalejate suulise ja kirjaliku tagasiside põhjal. Vajadusel tehakse koolitajatele parandusettepanekuid ning pakutakse täiendõppe, mentorluse võimalust.

 

4. ÕPPEKESKKONNA KVALITEEDI TAGAMISE TINGIMUSED JA KORD

4.1. Kursuste kirjeldamine avaldatakse keeltekooli kodulehel vähemalt üks kuu enne kursuse algust. Koolitustele saab registreeruda kodulehel või võttes ühendust sekretäriga. Töötukassa portaalis olevatele koolitustele on võimalik registreeruda ka Eesti Töötukassa portaali kaudu.

4.2. Kõigi registreerunutega võetakse ühendust individuaalselt. Koolitusgrupid moodustatakse võimalikult sarnaste õpivajaduste alusel ja väikesed, et toetada individuaalset lähenemist igale õppijale. Kursusele registreerujad saavad testida oma keeleoskust suulise/kirjaliku firmasisese testi abil või vajadusel korraldatakse nendega vestlus.

4.3. Õpperühmade suurused on erinevad ja sõltuvad kursuse või selle taseme  sisust. Õppetöö võib toimuda individuaalõppena, minirühmades (3 – 7 inimest) või rühmatööna (kuni 10 inimest). 

4.4. Võimalusel arvestatakse erivajadusega õppijatega. Selleks, et keeltekool saaks neid arvesse võtta, tuleb meid teavitada õppija erivajadustest enne koolituse algust.

4.5. Kõik kursusele registreerunud saavad vähemalt nädal enne kursuse algust teabe koolituse täpse korraldusliku poole kohta: ajakava, toimumiskoht ja õppevahendid.

4.6. Kursuse jooksul luuakse õppimist toetav füüsiline, sotsiaalne ja psühholoogiline keskkond.

4.7. Keeltekool viib läbi koolitusi õppeklassides, mis vastavad tervisekaitse nõuetele. Õppetöö toimub renditud ruumides aadressil Karjääri 7, Maardus. Klassid on valgusküllased, ruumikad ja varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, mis tagab igale õppijale mugavad õpitingimused.

4.8. Õpperuumis on õppimise läbiviimiseks ette nähtud mööbel: suur mugav õppelaud, pehmed toolid. Õppetöö toimub avaras ruumis, mis võimaldab paigutada toole vastavalt grupi vajadustele ning kasutada õppetöös aktiivõppe meetodeid. 

4.9. Koolitusruumis on tagatud interneti kasutamise võimalus. Igal õppijal on võimalik kasutada stabiilset  internetiühendust. 

4.10. Igaks kursuseks valmistatakse ette õpimapid ja õppematerjalid paberkandjal ja/või elektrooniliselt. Koolitustel kasutatakse õppematerjalina koolitaja poolt vastava kursuse jaoks valitud õpperaamatuid ja töövihikuid ja/või koolitaja enda koostatud õppematerjale.

4.11. Keeltekool tagab igale koolitusel osalejale joogivee ning kohvipausi koos suupistetega, kui kursus kestab üle 2 akadeemilise tunni.

4.12. E-õppe läbiviimiseks kasutatakse keskkondi Zoom või Google Meet.

4.13. Õppijate andmeid töödeldakse ja säilitatakse jälgides andmekaitse nõudeid.

 

5. TÄIENDUSKOOLITUSE KOHTA TAGASISIDE KOGUMISE KORD

5.1 Iga kursuse lõpus annavad õppijad tagasisidet, hinnates kursuse sisu, koolitaja tööd ja korraldust. Samuti võivad nad teha ettepanekuid kursuse paremaks muutmiseks.

5.2. Tagasisidet võib esitada koolitajale või koolidirektorile e-posti teel või läbi keeltekooli kodulehe. Soovi korral võib klient jääda anonüümseks.

5.3. Õppija nõusolekul avaldatakse tema tagasiside keeltekooli kodulehel.

5.4. Tagasiside kokkuvõtted edastatakse koolitajatele koos järeldustega. Keeltekooli tegevjuht ja koolitajad analüüsivad saadud tagasisidet ning vajadusel muudavad kursuse sisu või täiendavad korraldust, et pakkuda veelgi kvaliteetsemaid koolitusi.

5.5. Koolituste tagasisidelehed säilitatakse ettevõtte arhiivis vastava kursuse ja koolitaja juures. See võimaldab jälgida parendusettepanekute mõju.

5.6. Kursuse lõpus viiakse läbi õpitu kontroll, mis annab koolitajale tagasisidet kursuse jooksul omandatud teadmistest. Kontrolli tulemuste kohta annab koolitaja õppijale individuaalse tagasiside.